Eksperimentālo filmu programmā iekļauti četri kino mākslinieki, kuriem kopējs arī tas, ka viņi visi ir nopietni nodarbojušies ar glezniecību. Lai arī viņu kino darbi ir ļoti dažādi, tos vieno vizuāla domāšana, personīgs skatījums un stāstījuma kino konvenciju ignorēšana. Šoreiz skatītājiem tiks piedāvāti vizuāli un ritmiski izsmalcinātie Gunvoras Nelsones darbi,  sireāli personīgās pazīstamā dramaturga un rakstnieka Petera Veisa filmas, emocionāli iedarbīgais un kinematogrāfiski neatkārtojamais Džeka Čembersa šedevrs “The Hart of London”, kā arī kino strukturālisma klasika – Maikla Snouva “Wavelength”.

SCHMEERGUNTZ (režisore Gunvora Nelsone, 14 min, 1965)

Ironisks, oriģināls un eklektisks skatījums uz sievietes tēlu patērētāju sabiedrībā. Pretnostatot uzkonstruēto masu mēdiju realitāti ar izaicinošu naturālismu, Nelsonei izdodas skatītāju iesaistīt neparastā ceļojumā caur dažādu vizuālo faktūru labirintiem.

 

MY NAME IS OONA (režisore Gunvora Nelsone, 9 min, 1969)

Poētisks un vizuāli piesātināts režisores meitas portrets ar skaņu celiņu, kas atgādina Stīva Reiha agrīnos ‘samplēšanas’ eksperimentus. Attēla un skaņas mijiedarbība palīdz filmas autorei panākt hipnotisku efektu, kas ļauj notvert gaisīgas bērnības sajūtas un nokļūt sirreālā pasaku pasaulē.

 

MOON’S POOL (režisore Gunvora Nelsone, 15 min, 1973)

Ūdens un cilvēku ķermeņi veido vienotu veselumu šajā filmā, kas apbur ar savu smalko ritmu un uzmanību pret attēlu. Šīs filmas neuzkrītošo montāžu var salīdzināt ar ūdens plūdumu upē.

 

RED SHIFT (režisore Gunvora Nelsone, 49 min, 1984)

Vizuāli elegants darbs, kurā ar detaļu un kadra kompozīcijas palīdzību pastāvīgi tiek atgādināts par aizkadrā atstāto. Noslēptais un neparādītais izceļ laika nenovēršamo ritējumu, un tā atstātie nospiedumi iegūst poētisku vispārinājumu, kas neatstāj arī pēc filmas noskatīšanās.